01-10-10

Er is niets op het internet

57 Billion channels and nothing on ...

Lezen, kijken en afrukken maar overigens weinig. Of toch weinig origineels. Of eerder: weinig origineels dat er in slaagt om aansluiting te vinden met een aktief geïnteresseerd publiek.

Sure, 'ti nternet heeft het makkelijker gemaakt om iets te publiceren; maar dat betekent niet dat het makkelijker is om gelezen te worden. Want crowds trekken crowds maar voordat de eerste crowds komen is er de marketing-strategie; en diie strategie komt van experts, van experts in de 'media', van distributeurs dus, en van uitgevers & van anderen die al bekend zijn en een referentie geven kunnen.

Misschien zijn er wel uitzonderingen op de regel maar de regel is niettemin: winners pick winners - en de rest kan zoveel makkelijker publiceren als ze wil, een publiek vinden is onmogelijk tenzij men zich 'verkoopt' aan strategie en networking. Bovendien: de weinige uitzonderingen laten nieuwkomers even makkelijk toe als Wilders moslims.

Dus zal de volgende doorbraak niets zijn waarover nu geluld wordt. De volgende doorbraak is de mogelijkheid de aansluiting te vinden bij gelijkgestemden; de mogelijkheid van het publiek zijn performers te vinden zonder aan 't handje gehouden te worden. De mogelijkheid van publiek en performer om één te worden, zonder prostitutie met slechts de contributie zelf.

Misschien leest Google wel mee ;-)

De commentaren zijn gesloten.